• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Telefon + abonnemang

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
204
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
Så det första du gör är att skuldsätta dig igen genom att ta en mobil på abonnemang? Är inte det lite dubbelmoral?

Köp alltid mobiler kontant, finns mycket billiga smartphones för dem som ej har så mycket pengar
Här kommer helgonet själv. Ett mobilabonnemang är inte jordens undergång när det kommer till skulder. Jag tror att @Enfundering är mycket väl medveten om vad hen gör och inte gör speciellt efter att redan ha levt begränsad med skulder och anmärkningar.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Ett mobilabonnemang blir billigare än att köpa kontant o sen ha kontantkort vid sidan av. Om man nu hittar dels som t.ex Comviq har. För kontantkort måste man ändå ha o en månadskostnad slipper man sällan undan.

Jag själv kör fello kontantkort. 165 kr för 16 gb surf. Sen mobil på avbetalning 160 kr.
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Vill man vara sparsam och ekonomisk så är kontantkort det bästa alternativet.
Du betalar mycket mera för telefonen vid abonnemang.
Själv har jag kört med Telenor i många år, 149:-/månad var sjätte månad gratis och 5 Gb surf.
En del vill kanske ha den senaste mobilen på en gång och struntar i konsekvenserna att de betalar mera.
Har man varit i skuldfällan en gång i livet vill man ju helst slippa avbetalning även om man ha råd.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Vill man vara sparsam och ekonomisk så är kontantkort det bästa alternativet.
Du betalar mycket mera för telefonen vid abonnemang.
Själv har jag kört med Telenor i många år, 149:-/månad var sjätte månad gratis och 5 Gb surf.
En del vill kanske ha den senaste mobilen på en gång och struntar i konsekvenserna att de betalar mera.
Har man varit i skuldfällan en gång i livet vill man ju helst slippa avbetalning även om man ha råd.

Jag förstår. Men då har du köpt mobilen kontant + 149 kr i 24 månader ( 3576 kr).
Jag själv kollade på samma alternativ. Men Comviq har otroligt bra erbjudande som månadens mobil som är rabatterat!
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Så det första du gör är att skuldsätta dig igen genom att ta en mobil på abonnemang? Är inte det lite dubbelmoral?

Köp alltid mobiler kontant, finns mycket billiga smartphones för dem som ej har så mycket pengar

Ska han casha mobilen kontant menar du? Bara för att man haft betalningsanmärkningar, skuldsanering eller löneutmätning så innebär det inte att man ska sluta låna eller köpa en ny mobil. Är det du menar? Ska man börja casha allting kontant istället? Spara ihop till ett hus.

När min skuldsanering försvinner våren 2026 så ska jag köpa en bil när min anmärkning är borta.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ska han casha mobilen kontant menar du? Bara för att man haft betalningsanmärkningar, skuldsanering eller löneutmätning så innebär det inte att man ska sluta låna eller köpa en ny mobil. Är det du menar? Ska man börja casha allting kontant istället? Spara ihop till ett hus.

När min skuldsanering försvinner våren 2026 så ska jag köpa en bil när min anmärkning är borta.
Jag köpte en bil när min sanering var slut. Hade först tänkt leasa, men när BMW hade ränteerbjudande på 4,95%, så blev det billigare att köpa. Jag betalade in 20% kontant, vilket jag hade sparat under min skuldsanering och betalar nu 3500kr/mån för min lilla BMW.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Man kan faktiskt få billigare månadskostnad med mobilabonnemang än att man cashar kontant o sen har kontantkort vid sidan av
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp